Mendez

2012-04-17, 18:26:12 / Kategori: PRESENTATION
Mendez är ett svart Varmblod född 2002 och är ca. 150cm hög och ser ut som en ponny :D
Hans mamma är Amri Amor och hans pappa är Meadow Roland!



Han har aldrig gått på travet då han inte funkade framför vagn, så han har varit ridhäst hela livet!
Han är den mest underbara, men oförutsägbara hästen som vandrar på denna jord!
Man kan väl säga att han har MINST 20 rävar bakom varje öra ;) 

Exempel; Du rider, träningen går hur bra som helst och du har den där underbara känslan man får när allting bara klickar! Men helt plötsligt från ingenstans så tycker inte Mendez att det är lika underbart som du, vilket blir ett SORT = att han bockar, sparkar bakut och leker rodeohäst!

Jag vet inte hur många gånger jag har ramlat av honom! haha, så det gäller att vara beredd när man rider honom ;)
Men mellan bockningarna åh alla de andra hyss han har för sig så är han den underbaraste, mest kärleksfulla och personliga hästen jag någonsin har träffat!
Dem som inte känner honom kan tycka att han är en galen problemhäst som man absolut inte kan få ut något från mer än blåmärken och brutna ben!
Men när man har lärt känna honom och han litar på dig så kan man inte få en bättre häst !
Han gör allt hans ryttare ber om, han kämpar och älskar att lära sig nya saker !
Otroligt lättlärd och tydlig i sina framgångar!

Mitt mål med Mendez är att till sommarn kunna hoppa 1 meter!
Jag har gjort det innan, men han var skadad och stod under vila ett halvår och sedan så stod jag på ett gymnasum uppe i Karlstad med honom där man inte fick hoppa om inte målsman var med, och det var ju lite svårt för mig att få upp mina föräldrar dit när jag kände för det iom att dem båda jobbar!
Så hoppningen vilade i nästan ett år !
Men nu, nu har vi kommit igång igen så nu blir det hårdhandskarna! För vi SKA ut och tävla i sommar!
Det bara är så!

Bara en liten kort presentation om mitt lilla busfrö!
Ni kommer lära känna Mendez bättre när bloggen kört igång ordentligt och träningsbilder och utvärderingar kommer ! ;) :)


Josefine

Lilla underbara mendez :) kommer gärna o hälsar på er snart om ja får?? Har inte ditt nummer du kan väl skriva det till mig då min mobil gick sönder så fick ja en annan. Ja har fullt upp köpte ju en häst 1 maj så nu har ja haft honom i 1år o de går super men så ringde en tjej förra året i november o berätta att hon fått mitt nummer av en kompis av en ren slump hon hade min förra häst som hon tagit hand om som blivit misshandlad o vanvårdad av den person ja sålde honom till :'( man blir så ledsen så utan att fråga hur han såg ut tog ja transport o åkte iväg o hämtade honom o tog hem honom så nu har ja två hästar o ja tänker aldrig sälja honom, han ska få va hos mig tills han blir skruttig. Han påminner om lilla Mendez :P så tänker på honom mycket bara det att man blir sååå jävla frustrerad o arg på Nibben som han heter men han ska nog bli som förr men det kommer ta såååå lång tid. Smsa gärna ditt nummer 0738-117199 kan ta hemnummer annars med. kram Josefine



2012-04-30, 17:40:24 URL: http://yummydummy.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!